Okul kantinlerinde yeni dönem: 500 bin TL cezası var

Önümüzdeki günlerde Meclis’e sunulacak kanun teklifi ile okul kantinlerinde satılan gıdalarda ‘okul gıdası’ logosunun zorunlu hale getirilmesi bekleniyor.


Hatice Yaldız

tarafından yayınlandı

Ekran goruntusu 2026 05 05 104921

TBMM’ye sunulması beklenen yeni kanun teklifi, okul kantinlerinde satılan ürünleri baştan aşağı değiştirecek. Daha önce ertelenen ‘okul gıdası’ logosu uygulamasının yakın zamanda zorunlu hale getirilmesi hedefleniyor.

İlkokul ve ortaokullarda yalnızca bakanlığın belirlediği beslenme kriterlerine uygun ürünler satılabilecek.

Okul gıdası logosu bulunmayan hiçbir ürün kantin raflarında yer alamayacak. Bu adımla beraber yüksek şeker ve yağ içeren ürünlerin çocuklara ulaşmasının sınırlandırılması amaçlanıyor.

Düzenlemeye göre, kurallada uymayanlara yüklü para cezaları öngörülüyor.

Un zenginleştirme kuralını ihlal edenlere 500 bin TL, ambalajlı ürünlerde zorunlu uyarı ibaresini kullanmayanlara ise 200 bin TL ceza uygulanacak.

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir