Buharkent’te İlek Bahçesi Projesi’nde altyapı çalışmaları sürüyor


İhlas Haber Ajansı

tarafından yayınlandı

buharkentte ilek bahcesi projesinde altyapi calismalari suruyor 4acaef0a0b27

Buharkent Belediyesi, ilçenin en önemli ekonomik değeri olan incirin kalitesini ve rekoltesini korumak adına başlattığı 2. Etap İlek Bahçesi Projesi‘nde vites yükseltti. Feslek Mahallesi’nde yürütülen altyapı çalışmalarını yerinde inceleyen Belediye Başkanı Mehmet Erol, projenin üretim aşamasına çok yaklaştığını duyurdu.

Kaliteli İncir İçin “İlek” Şart

İncir meyvesinin olgunlaşması ve dökülmemesi için hayati önem taşıyan “ilekleme” işlemini kolaylaştırmayı hedefleyen proje, Buharkent tarımının sigortası olacak. Başkan Erol, altyapı sürecinin bitmesiyle birlikte fidan dikimlerine başlanacağını belirterek; “Tarımsal üretimi güçlendiren, incirimizin dünya pazarındaki kalitesini artıracak bu değerli yatırımı bir an önce üreticimize kazandırmak istiyoruz” dedi.

Bu Haberler de İlginizi Çekebilir

Başkan Erol Sahada: “Kararlılıkla Çalışıyoruz”

Ekiplerden teknik detaylar hakkında bilgi alan Başkan Mehmet Erol, saha incelemesi sonrası yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:

“Feslek Mahallemizde hayata geçireceğimiz 2. Etap İlek Bahçesi projemizde altyapı çalışmalarımız tüm hızıyla sürüyor. Hızla devam eden bu süreci tamamlayarak fidanlarımızı toprakla buluşturmaya hazır hale getireceğiz. Buharkent’imize değer katan projelerimizle tarımsal kalkınmayı desteklemeye kararlılıkla devam ediyoruz.”

İncir Rekoltesinde Büyük Artış Bekleniyor

İlek bahçelerinin artırılmasıyla birlikte, Buharkentli üreticilerin dışarıdan ilek temin etme maliyetinin düşmesi ve doğal dölleme sayesinde ürün kalitesinin standartlaşması hedefleniyor. 2. Etap çalışmalarının tamamlanmasıyla birlikte Buharkent, bölgenin en önemli ilek üretim merkezlerinden biri haline gelecek.

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir