Sultanhisar Atça’da bulunan asırlık Mutaf Camii, bugünlerde benzerine az rastlanır bir dürüstlük hikayesiyle konuşuluyor. Tuvaleti kullanan ve kimliği belirlenemeyen bir vatandaşın bıraktığı not ve 100 TL, mahalle sakinlerine “insanlık ölmemiş” dedirtti.
SULTANHİSAR / ATÇA – Aydın’ın Sultanhisar ilçesine bağlı Atça Mahallesi, Ramazan ayına sayılı günler kala yürekleri ısıtan bir olayla sarsıldı. Mahallenin tarihi simgelerinden Mutaf Camii’ne giren bir vatandaş, ihtiyacını giderdikten sonra kimsenin hakkına girmek istemeyerek cami içerisine bir miktar para ve samimi bir helallik notu bıraktı.
Bu Haberler de İlginizi Çekebilir
İmam ve Muhtarı Şaşırtan “Zarf”
Olay, Cami İmam Hatibi Veli Battal’ın cami içerisinde bırakılan notu ve 100 TL’yi fark etmesiyle ortaya çıktı. Şaşkınlığını gizleyemeyen İmam Battal, durumu Atça Mahalle Muhtarı Ali Keleş’e bildirdi. Yapılan incelemede, vatandaşın tuvaleti kullandığı için bu parayı bıraktığı anlaşıldı. Oysa camideki tuvaletin zaten ücretsiz ve halka açık olduğu öğrenildi.
Muhtar Keleş: “Ramazan Öncesi Umut Oldu”
Olayın kahramanının henüz tespit edilemediğini belirten Muhtar Ali Keleş, bu zarif davranışın topluma örnek olması gerektiğini vurguladı:
“Camimizde güvenlik kamerası olmadığı için bu güzel insanı tespit edemedik. Aslında tuvaletimiz ücretsiz, herkesin kullanımına açık. Ancak bu vatandaşımız ‘kul hakkı’ hassasiyetiyle bu parayı bırakmış. Ramazan ayına gireceğimiz bu günlerde böyle bir vicdanla karşılaşmak bizleri çok mutlu etti. Kendisine Atça halkı adına teşekkür ediyorum.”
Bırakılan 100 TL, Muhtar ve İmam’ın ortak kararıyla caminin ihtiyaçlarında kullanılmak üzere fona aktarıldı. Bu olay, mahallede “Askıda İyilik” benzeri bir farkındalık başlatırken, mahalle sakinleri cami çevresine “Kul hakkı gözeten dostlarımıza teşekkür ederiz” yazılı bir teşekkür notu asmayı planlıyor.












Bir yanıt yazın