AK Parti Aydın’da ifşa gecesi: “Türbanım yüzünden baskı yapıldı, istifaya zorlandım”


Aydın Havadisleri

tarafından yayınlandı

IMG 20260508 WA0145

Aydın’da AK Parti Bozdoğan Kadın Kolları Başkanlığı görevinden alınan Gülşen Arslantaş, istifaya zorlandığını açıkladı.

AK Parti Aydın teşkilatında iki ilçe kadın kolları başkanının görevden alınması tartışma yarattı.

Bu Haberler de İlginizi Çekebilir

Bozdoğan İlçe Kadın Kolları Başkanı Gülşen Arslantaş ile Söke İlçe Kadın Kolları Başkanı Saliha Ondört’ün, istifaya zorlandığı iddiası gündeme geldi.

Gelişmenin ardından geçen 3 gün itibariyle sessizliğini bozan Gülşen Arslantaş, iddiaları doğrulayarak istifaya zorlandığını bildirdi.

Sosyal medya hesabından paylaşımda bulunan Arslantaş, şu ifadelere yer verdi:

TÜRBANIM YÜZÜNDEN İSTEMEDİLER
İlçe başkanı ve yönetiminden bazı isimler İl Başkanımız Şahika Edremit’e hakkımda şikayette bulunmuşlar. Hüseyin Çelebi ve yönetimdeki bazı kişiler göreve geldiği günden bugüne kadar sırf türbanımdan dolayı beni istemediklerini gerekli yerlerde söylediklerine dair elimde belgeler bulunmaktadır. Ayrıca benim giyimimle AK Parti’nin misyonuna uymadığım ve liberal birini istediklerini parti içinde dile getirenler çokça oldu bunları hep görmezden geldim. Taki yürütmemde yer alan bir birim başkanım olan bir hanımefendiyi mobing uygulayarak toplantılara katılmaması ve benimle sahada çalışmaması üzerine baskılar uygulanıp parti içindeki yaşanan adaletsizliklerden dolayı ana kademe ve kadın kolları arasında sözlü tartışma yaşandı.

İKİ KADIN KOLLARI BAŞKANI İMAJI OLUŞTURDULAR
Akabinde yaşanmaması gereken olay üzerine Aydın İl yönetiminden hiçbir şekilde kadın kolları aranılmadı, ulaşılmadı, olaylarla ilgili görüş ve fikirleri sorulmadı. Bunun üzerine bu bayanı Hüseyin Başkan ve yönetimindeki bazı kişiler başka bir ilçeye sürgüne gönderdiler.
Ana kademe ismini zikretmek istemediğim ancak siz vatandaşlarımızın da görüp bildiği hanımefendiyi sanki kadın kolları başkanıymış gibi her programda yanlarında götürerek iki kadın kolları başkanı imajı oluşturdular. Ana kademenin kendisinin hazırladığı ve resmi kurumların programlarına kadın kolları başkanını davet etmek yerine, o kadını götürdüler.
Göreve geldikleri günden bugüne kadar kadın kollarına hiçbir şekilde maddi veya manevi destekte bulunmadılar. Zaman zaman motor ile zaman zaman da traktör ile zaman zaman gençlik kollarından veya eşlerimizin desteğini alarak çalışmalarımızı sürdürdük.

EŞLER ÜZERİNDEN TEHDİT
Geçtiğimiz günlerde ilk defa bana sıkıntıların çoğaldığını, ana kademe ile uyumsuz çalıştığımı ve ana kademenin beni istemediği söylenerek İncirliova’daki gibi olayın yaşanacağı endişesiyle il başkanlarım beni Aydın il yönetimine almak isteklerini tebliğ ettiler. Fakat ben Bozdoğan halkına daha çok yararımın olacağına inandığım ve çalışma alanını da bildiğimden dolayı bu görevi kabul etmedim.
27-28 Nisan’da yürütme ve yönetim kurulu üyesi, birim başkanı kadınlarım; Mehmet Karcı tarafından tek tek aranarak Hüseyin Çelebi’nin de bulunduğu parti binasına çağırılarak eşlerinin, kendilerinin işleriyle tehdit edilerek veya görevden alınacağımı ve oluşacak kadın kolları yönetiminde bir daha görev alamayacakları söylenerek zorla hazırlamış oldukları istifa dilekçelerini imzalatmışlar.
Mehmet Karcı yine başka ilçeye göndererek mağdur ettikleri hanımefendiyi arayarak istifa dilekçesini imzalarsa 1 ay sonra geri getirme vaadiyle ona da imzalatmışlar. Mehmet Karcı’nın ısrarına rağmen dilekçeyi imzalamayan kadınlarımdan birkaçının ve zorunlu kaldıkları için istifa eden kadınlarımdan bazılarının araması ile yönetimimdeki 8 kadınımın istifa ettirildiğini öğrendim. Böylece başkanlığım ve yönetimim kurulum düşürülmeye çalışıldı.

ŞAHİTLERİN İFADELERİ MEVCUT
Hüseyin Çelebi’yi aradım. Herkesi Mehmet Karcı’nın aradığını Adnan Elmacı’nın benim başkanlığımı istemediğini ve arkamda durmadığını, kendisinin benimle sorunun olmadığını ve çalışmalarımdan memnun olduğunu dile getirdi. Kendisine bu yapılanın yanlış olduğunu söylediğimde istifaları işleme koymadığını eğer ki İl Başkanı Şahika Edremit istifa dilekçeleri isterse ona geri verebileceğini söyledi. Bu olayların belgeleri ile şahitlerin ifadeleri elimde mevcuttur.
İl başkanına arayıp olanları haberdar etmeme rağmen bir hafta boyunca bana dönüş yapılmadı. Pazartesi günü İl Kadın Kolları Başkanı Şahika Edremit tarafından aranarak Salı günü saat 15:00’da toplantı yapacağız diye il binasına çağrıldım. Benimle birlikte Söke Kadın Kolları Başkanı Saliha Ondört’ü de çağırdıklarını o gün öğrendim. İl Başkanı Şahika Edremit, yardımcımın da bulunduğu odada beni çok sevdiklerini, çalışkan ve gayretli olduğumu söyleyerek ilde faydalı olabileceğimi düşündüklerini bu yüzden istifa etmemi istedi. Aydın’da çalışma fırsatımın pek olmadığını söylesem de ‘ya istifa edersin ya da görevden alırım’ dedi. Ben de önüme konan kağıda Şahika Edremit’in söylediği sözleri yazarak istifa etmek zorunda kaldım. Şahika Edremit’in basında açıkladığı Bozdoğan Kadın Kolları Başkanı’nı görevden aldık ifadesi tamamen gerçeği yansıtmamaktadır.

SUSTURULMAYA ÇALIŞILDIM
Partimizin zarar görmemesi, Sayın Cumhurbaşkanımıza olan sevgim ve sadakatimden
dolayı istifa edip il binasından çıktığım günden bu yana hiçbir kimseyle veya basınla görüşmedim. İki üç gün sonra açıklama yapacağım demiştim. Kamuoyundan duyduğum bazı olumsuz sözler ve vatandaşlarımızın neden görevden alındığım hususundaki merakından dolayı açıklama gereği duydum.
Konuşmamam gerektiği hakkında ve bazı yakınlarım üzerinden tehdit edilerek susturulmaya çalışıldım.
Ben ahlakım, vicdanım ve edebimden dolayı susmayı düşündüm ancak daha fazla bu baskılara sessiz kalamazdım bu yüzden siz değerli kamuoyununa açıklama yapmaya karar verdim.
Makam ve mevkiler benim için gelip geçici olmuştur hep. Ben haktan, adaletten ve doğrudan yanayım illaki partimiz içinde bir bayrak değişimi olacak. Ancak anladım ki siyasette, doğru, dürüst, ahlaklı ve çalışkan olan sevilmiyor.

CUMHURBAŞKANIMIZA BİZZAT ANLATMAK İSTİYORUM
Bundan sonra Sayın Cumhurbaşkanımıza kendimi anlatabilmek adına kendisini kamuoyu aracılığıyla sesleniyorum, yaşadığım haksızlıkları kendisine bizzat dile getirmek istiyorum. Bana bu görevi layık gören başta Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’a ve AK Parti Genel Başkanlığı’na teşekkür etmeyi borç bilirim. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın takdirleri doğrultusunda partim adına dün olduğu gibi bugün de aynı inanç ve aşkla çalışmaya devam edeceğim. Rabbim, Cumhurbaşkanımıza sağlık, güç, kuvvet versin ve başımızdan eksik etmesin. Duruşumdan, onurumdan, ahlakımdan ödün vermeden adaletle, hakkaniyetle ve hizmet anlayışıyla yoluma devam edeceğim.

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir